BMI & BMR kalkulačka

hiddenppath hiddenppath

Menu

Hello!

Welcome!

Here you can calculate your bmi and bmr.

Choose option on the left.

Na začiatku cesty za úspechom v transformácii vášho tela odporúčame zmerať si hodnoty BMI (Body Mass Index) a BMR (Basal Metabolic Rate). Napovedia vám hlavne, v akej kategórii sa nachádzate, čo sa týka vašej súčasnej váhy a kalorického výdaju. Od týchto informácii by ste sa mali odvíjať pri ďalšom napredovaní a správnom nastavení stravovacieho a fitness programu.

Návod

Kliknite na Calculate – BMI. Pod Gender si nastavte vaše pohlavie – Male je muž, Female je žena a taktiež si nastavte metrický systém – Metric. Nižšie zadajte vaše osobné informácie – Age, teda váš vek a vašu aktuálnu váhu v kilogramoch a výšku v centimetroch. Na záver kliknite na tlačítko CALCULATE a vyjde vám vaše osobné BMI, podľa ktorého sa viete zaradiť do jednej z 5 základných skupín – Underweight (podvýživa), Normal (ideálna váha), Overweight (nadváha), Obese (obezita) a Morbidly Obese (ťažká obezita).

Kliknite na CalculateBMRPod Gender si nastavte vaše pohlavie – Male je muž, Female je žena a taktiež si nastavte metrický systém – Metric. Nižšie zadajte vaše osobné informácie – Age, teda váš vek a vašu aktuálnu váhu v kilogramoch a výšku v centimetroch. Na presný výpočet potrebujete vyplniť jedno pole zo šiestich ponúkaných nižšie, ktoré označujú intenzitu fyzickej záťaž počas vášho bežného týždňa – No exercise (žiadna fyzická aktivita), Sedentary (takmer žiadna fyzická aktivita), Lightly active (športová aktivita 1-3x za týždeň), Moderately active (športová aktivita 3-5x za týždeň), Very active (fyzická aktivita 6-7x za týždeň, Extra active (náročná fyzická práca/šport každý deň). Na záver kliknite na tlačítko CALCULATE a vyjde vám vaše osobné BMR a odporúčané množstvo kalórií, ktoré by ste mali denne prijať.


BMI – Body Mass Index je index telesnej hmotnosti, často využívaná metóda na orientačné zistenie optimálnej váhy. Vo všeobecnosti ide iba o štatistický nástroj pre porovnávanie v rámci hraničných hodnôt podváhy a nadváhy. U konkrétneho človeka však ignoruje veľké množstvo dôležitých faktorov (napr. stavbu tela, podiel svalovej hmoty, tuku, vody v tele atď.), preto je tento index iba všeobecne informatívny. 

  • do 18,5: podvýživa. Telo nie je dostatočne vyživované, chýbajú mu základné stopové prvky, čo sa prejavuje častými ochoreniami a celkovým oslabením organizmu.
  • 18,5 – 25: ideálna a zdravá váha. Človek s týmto BMI by si mal svoju váhu udržať vyváženou stravou a dostatkom pohybu. Zdravotné komplikácie spojené s hmotnosťou sú v tejto skupine najmenej časté.
  • 25 – 30: mierna nadváha. Riziko vysokého tlaku či srdcových ťažkostí sa tu mierne zvyšuje. Poväčšine ide o nesprávne stravovacie návyky, napríklad nadmerné konzumovanie večer a v noci, alebo nevyvážený podiel tukov a iných zložiek potravy. Takisto je tu častý nedostatok pohybu či sedavé zamestnanie.
  • 30 – 40: obezita. V tomto prípade ide o pomerne vážne zdravotné riziko.
  • 40 a viac: ťažká obezita. V tomto štádiu je potrebná radikálna zmena stravovacieho režimu a návykov.

 

BMR – Basal Metabolic Rate vyjadruje hodnotu bazálneho metabolizmu, teda minimálne množstvo energie potrebné na fungovanie orgánov a životných funkcií, ktorá je vydaná v bdelom kľudnom stave v teplotne neutrálnom prostredí. Zvýšiť túto hodnotu dokážeme kardio cvičením a zvyšovaním podielu svalovej hmoty.

Zdroj: wikipedia.org

Milujem dobré jedlo a fitness, preto vzniklo milujemfitness.sk. Fitness je moja vášeň od 15tich, kedy mi došlo, že takto sa cítim oveľa lepšie. Je to predovšetkým o zdraví, psychohygiene a radosti, ktorú mi cvičenie prináša. Preto sa rada s vami o túto vášeň podelím 🙂
Zdieľajte tento článok:
Share on Facebook0Share on Google+0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Pridaj komentár

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.