Najlepšie fitness pomôcky na cvičenie (nielen doma)

Pokiaľ sa chystáte cvičiť doma alebo iba chcete spestriť si svoj tréning vo fitku, tu je zopár tipov na skvelé pomôcky na cvičenie. Sama ich mám doma a nedám na ne dopustiť. Taktiež na nich staviam svoje tréningy vo fitku a prispievajú k rozvoju sily a spevneniu vnútorných svalov.

Najlepšou fitness „pomôckou“ je vaše telo !

Cvičenie vlastnou váhou a rôzne funkčné cviky sú momentálne kľúčové v mojom tréningu, preto ich môžem vrelo odporúčať ďalej. Využívanie váhy vlastného tela je neuveriteľne prospešné a udrží vás dlhodobo fit. Takýto druh cvičenia prispieva k spevneniu svalov stredu tela a vnútorného svalstva (telesného jadra – angl. „core traning“), zlepšeniu rovnováhy a stability, v neposlednom rade majú pozitívny efekt na uvoľňovanie svalového napätia a stresu.

Avšak na posilnenie špecifických svalových partií, je vhodné využiť týchto 5 najlepších fitness pomôcok na cvičenie.

1. Švihadlo

Švihadlo je super pomôckou na rozcvičenie pred každým tréningom, ako aj využitie švihadla v rámci HIIT tréningu, pri ktorom efektívne spálite tukové zásoby. Na trhu momentálne existuje viacero variant švihadiel, od bavlnených (za cca. 3 eurá), termoplastických, či z PVC, cez švihadlá s počítadlom (za cca. 5 eur), až po švihadlá so závažím (za cca. 20 eur, podľa veľkosti závaží). Skákanie cez švihadlo je formou kardio cvičenia, podporuje činnosť srdca, posilňuje stred tela, zápästia a predlaktia a pomáha spaľovať tuky.

Vybrať to svoje švihadlo si môžete priamo TU.

2. Jednoručky a Kettlebell

Jednoručky a kettlebell sú skvelými fitness pomôckami na výkonnostný tréning a hlavne na rozvoj sily. Pomocou nich môžete posilovať všetky svalové partie, primárne svaly horných končatín, prsné a brušné svaly, ale je ich možné využiť aj ako záťaž pri tréningu nôh a sedacích svalov (napr. rôzne typy drepov a výpadov). Námet na cvičenie s kettlebell činkou sme pripravili nedávno a môžete ho nájsť TU aj s názornými ukážkami cvikov.

Ten správny kettlebell alebo jednoručné činky pre ešte efektívnejší domáci tréning si môžete vybrať TU.

3. Závesný systém

Najobľúbenejšie závesné posilňovacie systémy sa už dávnejšie stali hitom a nájdete ich v každom modernom fitku. Taktiež cvičíte vlastnou váhou a zvolenými cvikmi regulujete obtiažnosť cvikov. Je to všestranná pomôcka a posilniť ňou môžete ktorúkoľvek svalovú partiu.

4. Fit lopta

Integrovať cviky na fit lopte do celkového tréningového plánu, je z mojej vlastnej skúsenosti veľkým plusom. Rovnako ako pri predchádzajúcich fitness pomôckach, môžete efektívne zacieliť svaly stredu tela (core muscles) a svaly stabilizačného systému. Užitočné rady a tipy, ako si zacvičiť na fit lopte nájdete v článku „Fit lopta a jej výhody vo fitness„. Nezabudnite, že pri výbere a kúpe fit lopty, treba prihliadať na vašu výšku (napr. ak máte výšku do 165 cm vyberte si fit loptu s priemerom 55cm, teda veľkosť M).

5. Masážny valec

Penový masážny valec je skvelou fitness pomôckou, ktorý sa využíva v rámci cvičenia jogy, ale svoju cestu si prerazil aj do fitness. Pomocou neho, dokážete správnymi pohybmi rozmasírovať svaly pri cvičení, zároveň urýchliť regeneráciu po tréningu a uvoľniť svalové napätie.

Viac o vnútornom svalstve a jeho spevňovaní si môžete prečítať v článku „CORE TRÉNING – fitness plán pre pevný stred tela„.

Milujem dobré jedlo a fitness, preto vzniklo milujemfitness.sk. Fitness je moja vášeň od 15tich, kedy mi došlo, že takto sa cítim oveľa lepšie. Je to predovšetkým o zdraví, psychohygiene a radosti, ktorú mi cvičenie prináša. Preto sa rada s vami o túto vášeň podelím 🙂
Zdieľajte tento článok:
Share on Facebook0Share on Google+0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Pridaj komentár

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.