Tréningy so švihadlom aj na doma

Skákanie cez švihadlo je výbornou formou tréningu, ktorá vám nezaberie veľa času a zároveň ide o účinný spôsob spaľovania tukov. Celkovo prospieva zdraviu, zlepšuje kondíciu a zlepšuje funkciu srdcovo-cievneho systému. Zaradiť skákanie cez švihadlo možno aj do vysokointenzívneho intervalového tréningu (HIIT) a znásobiť tak jeho pozitívne účinky na zdravie a celkovú telesnú kondíciu. Prípadne využiť švihadlo na zahriatie pred silovým tréningom je taktiež dobrý spôsob ako ho využiť.

Aké sú hlavné výhody skákania cez švihadlo?

Ako už bolo spomenuté, tréning so švihadlom vám zaberie naozaj minimum času a môžete si ho zacvičiť kdekoľvek. Zlepšuje celkovú telesnú kondíciu, vyformuje vašu postavu a prispieva tiež k rozvoju sily a rovnováhy. Keďže sa jedná o aeróbne cvičenie, zlepšuje činnosti srdca jeho zaťažením tak, že na menej tepov urobí viac práce, teda bude pracovať účinnejšie. Buďte však ohľaduplní k svojim kĺbom a chrbtici a ak máte zdravotné problémy, konzultujte tréningy na švihadle so svojim lekárom.

Ako si nastaviť správnu dĺžku švihadla?

Začnite tým, že si nastavíte správnu dĺžku švihadla pre vašim tréningom. Postavte sa jednou nohou na stred švihadla, uchopte rúčky švihadla a napnite ho tak, aby rúčky siahali po vaše ramená. Správnym nastavením dĺžky švihadla využijete celý jeho potenciál a predídete tak zraneniam.

Aké švihadlo si mám kúpiť?

Na trhu existuje viacero druhov švihadiel, pričom každé má iné vlastnosti. Švihadlá z umelej hmoty sú spravidla ľahšie a obtiažnejšie dosahujú rýchlosť. Naopak kožené sú ťažšie, ale jeden švih s nimi spravíte rýchlejšie a navyše zapojíte svaly vrchnej časti tela. Na dynamický tréning sú vynikajúce švihadlá s jadrom z oceľového lanka.

Nastaviteľné švihadlo inSPORTline JR7001
Záťažové švihadlo inSPORTline Jumpster 1500g

Švihadlo inSPORTline Jumpow
Švihadlo s počítadlom Laubr IR97138

 Tréningy so švihadlom

Nasledujúce tréningy so švihadlom si môžete zacvičiť prakticky kdekoľvek, nielen doma, ale aj vo fitku, či vonku v prírode. Pred každým tréningom nezabudnite na strečing, aby ste predišli zraneniam.

Pokiaľ so švihadlom iba začínate, zacvičte si jednoduchý 10-minútový tréning a to tak, že 30 sekúnd budete skákať cez švihadlo a ďalších 30 sekúnd mimo švihadla. Toto opakujete 10 krát, teda po dobu 10 minút.

Trochu náročnejší na techniku skákania je tento tréning, ktorý vám však pomôže spáliť veľa kalórií:

Tento tréning je pre pokročilých, je náročnejší, ale veľmi efektívny:

 

photo credit: efradera Skipping via photopin (license)
Milujem dobré jedlo a fitness, preto vzniklo milujemfitness.sk. Fitness je moja vášeň od 15tich, kedy mi došlo, že takto sa cítim oveľa lepšie. Je to predovšetkým o zdraví, psychohygiene a radosti, ktorú mi cvičenie prináša. Preto sa rada s vami o túto vášeň podelím 🙂
Zdieľajte tento článok:
Share on Facebook0Share on Google+0Pin on Pinterest0Tweet about this on TwitterEmail this to someone

Pridaj komentár

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.